Agenda | Sociëteit | Zaalverhuur | Clubs | Lid worden | Nieuws | Vacatures | Contact | Login
Agenda > SoMuziek: 2e concert voor de thuisblijvers

SoMuziek: 2e concert voor de thuisblijvers




zondag 16 augustus 2020
12:30-14:30 uur
leden: € 15,-
niet-leden: € 20,-
Reeds aangemeld: 30
inschrijving nog 4 dagen
nog 12 tickets beschikbaar



’concert met wereldpremière’
Het 2e Concert voor de thuisblijvers zal worden verzorgd door Anastasia Feruleva cello en Frank van de Laar piano en kent een wereldpremière: Lili Boulanger d’un soir triste, maar dan in de uitvoering van cello en piano.


Programma 16 augustus 2020

J. Brahms - Cellosonate no. 2 in F op.99
- Allegro vivace
- Adagio affettuoso
- Allegro passionato
- Allegro molto

G. Fauré - Après un rêve op.7/1
- Sicilienne op.78

N. Rimsky-korsakoff/E. Zimbalist - Concertfantasie over thema’s uit "de Gouden Haan"

--- pauze ---

N. Boulanger - Trois Pièces (1913)
- Modéré
- Sans vitesse et a l’aise
- Vite et nerveusement rythmé

L. Boulanger - D’un soir triste (1917/18)

I. Stravinsky - Suite Italienne
- Introduzione
- Serenata
- Aria
- Tarantella
- Minuetto e Finale

Formule van het podium
De Sociëteit Vereeniging heeft geen winstoogmerk, kinderen gratis toegang, vrije zit (zaal in 1,5 opstelling), podium bovenal bestemd voor jonge, professionele musici die ervaring willen opdoen.

Parkeren (betaald)/ bereikbaarheid
Parkeergarage Raaks of op de Zijlweg, tien minuten lopen vanaf Station Haarlem, diverse buslijnen, halte Raaksbrug.

Zondag 16 augustus 2020 | zaal open 11.45 uur | aanvang 12:30 uur
entree voor leden: € 15,- | entree voor niet-leden: € 20,-
Reservering en betaling alleen digitaal via de button of contactloos aan de kassa (geen cash).

Deze middagen wordt mede mogelijk gemaakt door:
Goudsmederij/juwelier Arnold van Dodewaard: https://www.goud-smederij.nl
Smith-Boeser-van Grafhorst Notarissen: https://www.sbvg.nl
Boekhandel Blokker Heemstede: https://www.libris.nl/blokker
Bruno Klassiek: https://www.brunoklassiek.nl


Biografie Anastasia Feruleva:
Anastasia Feruleva wordt geprezen als een van de meest veelbelovende cellisten van haar generatie. Met haar meeslepende expressiviteit en authentieke persoonlijkheid weet ze haar publiek in heel Europa te vervoeren. Fascinerende technische beheersing versmolten met een oprechte artistieke zeggingskrachtig kenmerken haar optredens, die door de pers worden geroemd om de “overtuigende, gepassioneerde en meeslepende interpretaties” en de organische frasering en levendige intensiteit tot de allerlaatste noot.. (Frankfurter Zeitung)”.

Anastasia heeft gespeeld in wereldberoemde zalen als het Concertgebouw Amsterdam, Muziekgebouw aan het IJ, Tivoli Vredenburg, St. Petersburg Philharmonie, Salle Cortot Parijs, Atheneum Boekarest, Liszt Academie Budapest, Euskalduna Concert Zaal Bilbao.

Als soliste trad zij op met orkest in een groot aantal celloconcerten waarin ze samenwerkte met orkesten als de Württembergische Philharmonie en het Noord Nederlands Orkest.

Als enthousiast en veelgevraagd kamermuziekspeelster concerteert Feruleva met grote regelmaat op festivals als het Gstaad Menuhin Festival and Academy, International Chamber Music Festival Joao Pessoa Brazil, Orlando Festival, Storioni Festival, Giverny Chamber Music Festival. Zij werkte samen met vooraanstaande musici en ensembles als Raphael Wallfisch, Michel Strauss, Philippe Graffin, Silke Avenhaus, Rick Stotijn, Vladimir Mendelssohn, Camerata RCO en het Atrium Kwartet.

Hoogtepunten uit het seizoen 2018/19 zijn uitvoeringen van het Celloconcert van Peteris Vasks in het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam, Great Guildhall in Riga en de onlangs geopende GORS Concertzaal in Rezneke, waar ze met de componist zelf samenwerkte, die haar hartveroverende spel hogelijk prees. Verder gaf Anastasia in september 2018 een enthousiast ontvangen recital in het Concertgebouw te Amsterdam, dat onderdeel uitmaakte van de serie “Young Masters on Tour”. Daarnaast verscheen in november 2018 bij het label Gutman Records haar debuut CD “Ballets Russes – Hommage to Diaghilev” . Hierop speelt zij samen met de pianist Frank van de Laar werken van Poulenc, Prokofjew, Borodin en Rimski-Korsakow.

In januari 2020 gaf trad als soliste in het 1e celloconcert van Sjostakowitsj op met het Nederlands Kamerorkest.
Anastasia Feruleva, geboren in 1992 in Archangelsk (Rusland), begon haar cellostudie op vijfjarige leeftijd. Al vanaf haar vroege jeugd heeft zij opgetreden in haar moederland en concertreizen brachten haar vervolgens naar Noorwegen, Finland, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, België, Hongarije, Polen, Roemenië, Brazilië en Nederland, waar ze momenteel gevestigd is, en waar ze haar Master diploma heeft behaald bij Larissa Groeneveld aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag met een 10 met onderscheiding.

Onder Prof. Troels Svane voltooide zij haar Master Studie aan de Hochschule für Musik Hanns Eisler in Berlijn met de hoogste cijfers en cum laude en tevens haar Konzertexamen aan de Hochschule für Musik in Lübeck.
Momenteel vervolgt ze haar opleiding bij Ivan Monighetti aan de Reina Sofia School of Music in Madrid.
Bovendien is haar artistieke ontwikkeling begeleid en beïnvloed door eminente kunstenaars als David Geringas, Gary Hoffman, Ralph Kirschbaum, Wolfgang-Emmanuel Schmidt, Jens-Peter Mainz. Reinhardt Latzko, Arto Noras, Miklós Perényi, Antonio Meneses, Eberhard Feltz, and Raphael Wallfisch.

Aan Anastasia werden reeds vanaf jonge leeftijd prijzen toegekend op diverse concoursen. Zo behaalde zij de tweede prijs en de prijs voor de beste interpretatie van het opdrachtwerk van de Nationaal Cello Biënnale Concours 2016 in Amsterdam.

Zij bespeelt een cello van de Nederlandse bouwer Rombouts (1710), die haar in bruikleen is gegeven.

Biografie Frank van de Laar:
Frank van de Laar (Laren (Noord-Holland), 1965) is een Nederlandse pianist. Frank van de Laar is Steinway-artist.
Van de Laar begon met pianospelen toen hij tien jaar oud was. Hij studeerde piano aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam bij Jan Wijn. Hij studeerde af in 1989 met de hoogste onderscheiding. Daarna studeerde hij verder bij Karl-Heinz Kämmerling in Hannover en bij Naum Grubert in Amsterdam.

In 1988 debuteerde Van de Laar in de Grote Zaal van het Concertgebouw in Amsterdam. Sindsdien speelde hij als solist in de meeste landen van Europa, in Rusland en in India. Hij is ook hoofdvakdocent piano aan het conservatorium van Amsterdam en aan het ArtEZ Conservatorium in Arnhem en Zwolle.

Zijn repertoire gaat van Bach tot hedendaagse componisten. Hij is ook actief in de kamermuziek. Van de Laar heeft cd-opnamen en opnamen voor radio en televisie gemaakt.

Samen met de Spaanse pianiste Patricia de la Vega (eveneens afgestudeerd bij Jan Wijn) geeft hij al enkele jaren masterclasses tijdens het Stift Festival te Weerselo/Oldenzaal.

In 1987 behaalde Van de Laar de derde prijs op het Internationale Brahms Concours in Hamburg. In 1988 won hij de eerste prijs op het Postbank-Sweelinckconcours voor Nederlandse pianisten. Hij won onder andere ook nog de Jacques Vonk Prijs in 1989, de Ronde Lutherse Kerk Prijs in 1990 en de prijs van de Slowaakse muziekkritiek in 1993.